מבוכה ליועמ"שית: בג"ץ ידון בטענה לאכיפה בררנית

איתי גדסי No Comments on מבוכה ליועמ"שית: בג"ץ ידון בטענה לאכיפה בררנית

בית המשפט העליון יקיים דיון בעתירת השר וסרלאוף נגד היועצת המשפטית לממשלה, בטענה לאכיפה בררננית, על רקע אי העמדתם לדין של פורעי חוק רבים מהמחאות נגד הממשלה

בניין בית המשפט העליון. צילום: פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נקבע דיון בעתירה שהגיש השר יצחק וסרלאוף נגד היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב – מיארה. הדיון יתקיים לאחר שהשופט סולברג דחה את בקשת היועמש"ית לדחות את העתירה על הסף, ודיון בנושא האכיפה הבררנית נקבע בתאריך 18.4.24 בשעה 9:00 בבוקר בפני השופטים, יצחק עמית, דוד מינץ ויחיאל כשר.

כזכור שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף הגיש עתירה לבג"ץ נגד היועמ"שית גלי בהרב-מיארה עקב "היעדר אכיפה מול סדרת התפרעויות שאירעו במסגרת המחאה נגד הרפורמה המשפטית".

בעתירה ביקש השר וסרלאוף מבית המשפט להוציא צווים על תנאי שיורו ליועצת המשפטית לממשלה להסביר מדוע לא תורה להגיש כתבי אישום ותביעות אזרחיות נגד חוסמי כבישים ונגד מובילי ומארגני החסימות. לדבריו, "היועמ"שית נוהגת באכיפה בררנית שזועקת לשמיים".

היועמ"שית בתשובתה דרשה לדחות את העתירה על הסף ולחייב בהוצאות את השר וסרלאוף: "יתבקש בית המשפט הנכבד לדחות את העתירה על הסף, כמו גם לגופם של דברים, תוך עשיית צו להוצאות".

אולם כאמור השופט סולברג לא קיבל את בקשת היועמ"שית לדחות על הסף את העתירה שהגיש נגדה השר וסרלאוף, וחלף זאת קבע את העתירה לדיון בפני הרכב השופטים.

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף מסר: "אי אפשר להתחמק מהעובדות שהצגתי בעתירה מנומקת. נקיים דיון ממצה וכולי תקווה שהצדק ייעשה והיועמ"שית לא תוכל להתחמק אחרי מריחה של תשובתה מעל לחצי שנה. לא אנוח ולא אשקוט לנוכח האכיפה הבררנית שזועקת לשמיים. דווקא בימים אלו של מלחמה, בהם כוחות הבטחון בכלל ומשטרת ישראל בפרט, מתוחים עד הקצה והתגברות האלימות בפעולות המחאה, העדר האכיפה והתנהלות של הפרקליטות בחוסר שוויון, עלולה להביא למיטוט שלטון החוק וריסוק אמון הציבור במערכות האכיפה וחובה עלינו לדאוג לתיקון ושיוויון המשפט בישראל".



0 תגובות